Általános Szerződési feltételek és adatkezelés

A jelen Általános Szerződési Feltételek (a továbbiakban: ÁSZF) a Csányi Sándor E.V. (a továbbiakban: Szolgáltató), és a Szolgáltató által a www.gilgames.hu weboldalon keresztül nyújtott elektronikus kereskedelmi szolgáltatásokat igénybe vevő Ügyfél (a továbbiakban: Ügyfél) jogait és kötelezettségeit tartalmazza. (Szolgáltató és Ügyfél a továbbiakban együttesen: Felek). Az ÁSZF minden jogügyletre és szolgáltatásra vonatkozik, amely a www.gilgames.hu weboldalon keresztül történik, a Szolgáltató vagy közreműködője által történik.

A www.gilgames.hu  áruház böngészésével és használatával Ön tudomásul veszi a honlap használatára és szolgáltatásaira vonatkozó általános szerződési és felhasználási feltételeket, az adatkezelési feltételeket és azokat magára nézve kötelezőnek ismeri el, és minden pontjával egyetért.

Kérem, amennyiben vásárlója, illetve aktív felhasználója kíván lenni portálunknak, figyelmesen olvassa el az alábbiakat és kizárólag abban az esetben vegye igénybe a szolgáltatásokat,  amennyiben  minden pontjával egyetért,  és  kötelező érvényűnek  tekinti magára  nézve.  Tudomásul veszi, hogy bármely termék megrendelése esetén a  jelen ÁSZF elfogadása, nyilatkozatnak bizonyul és fizetési kötelezettséget von maga után.

Jelen dokumentum elektronikus formában kerül megkötésre,  nem kerül iktatásra,  de PDF formátumban letölthető és kinyomtatható. Magatartási kódexre nem utal.

Amennyiben a Szerződési és felhasználási feltételek elolvasása után további kérdése lenne, kérjük, hogy vegye fel velünk a kapcsolatot az alábbi elérhetőségek valamelyikén!

1. Általános tudnivalók, a Felek közötti szerződés létrejötte

1.1. A jelen ÁSZF hatálya kiterjed a Magyarország területén nyújtott minden olyan elektronikus kereskedelmi szolgáltatásra, amely a www.gilgames.hu  weboldalon (a továbbiakban: Weboldal) található elektronikus áruházon keresztül történik. Továbbá jelen ÁSZF hatálya kiterjed minden olyan kereskedelmi ügyletre Magyarország területén, amely jelen szerződésben meghatározott Felek között jön létre. A www.gilgames.hu  Online áruházban történő vásárlást az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről szóló 2013. évi V. törvény (”Ektv.”) szabályozza ill. a 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet.

1.2. A Csányi Sándor E.V. www.gilgames.hu  online áruházban történő vásárlás elektronikus úton leadott vásárlási szándék (megrendeléssel lehetséges), a jelen ÁSZF-ben meghatározott módon.

1.3. Csányi Sándor E.V. www.gilgames.hu  online áruház szolgáltatásainak jelentős része elérhető minden felhasználó számára, regisztráció nélkül is. Egyes szolgáltatások azonban regisztrációhoz (majd belépéshez) kötöttek, melyre az ÁSZF-ben rögzítetteknek megfelelően bárki jogosult.

1.4. A Szolgáltató az Ügyfél vételi szándékát (megrendelést) külön visszaigazoló e-mail útján fogadja el, melyben az Ügyfelet tájékoztatja egyebek mellett a szerződés létrejöttéről, illetve a várható szállítás idejéről. A megrendelés leadását követően a szerződés, annak teljesítéséig szabadon és következmény nélkül módosítható, illetve lemondható. Erre telefonon és elektronikus levélben van lehetőség.

Minden beérkezett megrendelésre munkanapokon 24 órán belül visszaigazolást küldünk a info@gilgames.hu mail címről, ami már tájékoztatást ad a Ügyfélnek a teljesítésre vonatkozóan. Ez tekinthető visszaigazoló e-mailnek amely igazoljam hogy a szerződés létrejött.

Szerződés teljesítése:
Felek között az áru és az eredeti számla átadásával (pénzügyileg rendezett termék átadáskor) magyar nyelven létrejött szerződés írásba foglalt szerződésnek minősül, a Szolgáltató azt iktatja, és annak létrejöttét követő 5 évig őrzi.

1.5. Cégnév/Név:  Egyéni Vállalkozó

Székhely: 2319. Szigetújfalu, Temető u. 3.
Postacím: 2319. Szigetújfalu, Temető u. 3.

Adószám: 60864220-1-51

Cégjegyzék száma/Nyilvántartási száma:

Kibocsájtó cégbíróság, okmányiroda: Belügyminisztérium – Nyilvántartások Vezetéséért Felelős Helyettes Államtitkár Okmányfelügyeleti Főosztály.

Email cím: info@gilgames.hu

Telefon: +3630-581-9144

Kapcsolattartó: Cseh Katalin

Szerződés nyelve: magyar

1.6.Hiteles számlamásolat kérés postán: 788 Ft+Áfa bruttó 1000Ft

2. Regisztráció

2.1. A Főoldalon található Regisztráció menüpont alatt, az ott található adatlap kitöltésével kerülhet sor a regisztrációra, amely két részből áll. Egy előzetes adatbekérőt (egy szabadon választható felhasználónév, egy valós e-mail cím és egy választott jelszó megadása szükséges) a regisztráció érvényesítésére szolgáló e-mailben küldött linkre kattintást követően egy részletesebb, személyes adatlap követ, melynek kitöltésére a megrendelések leadását megelőzően is sor kerülhet. Az Ügyfél a Weboldalon történő regisztrációjával kijelenti, hogy jelen ÁSZF, és a Weboldalon közzétett Adatvédelmi nyilatkozat feltételeit megismerte és elfogadja, az Adatvédelmi nyilatkozatban foglalt adatkezelésekhez hozzájárul.

2.2. A Szolgáltatót az Ügyfél által tévesen és/vagy pontatlanul megadott adatokra visszavezethető szállítási késedelemért, illetve egyéb problémáért, hibáért semminemű felelősség nem terheli. A Szolgáltatót nem terheli felelősség az abból adódó károkért, ha az Ügyfél a jelszavát elfelejti, vagy az illetéktelenek számára bármely nem a Szolgáltatónak felróható okból hozzáférhetővé válik. A Szolgáltató minden regisztrációt egy önálló jogi személyként kezel. A korábban rögzített adatok megváltoztatására bejelentkezés után, a Személyes beállítások linkre kattintást követően elérhető Személyes adatok módosítása menüpontban van lehetőség, amely az aktív megrendelések adatait is érintheti. Szolgáltatót a regisztrált adatok ügyfél által történő megváltoztatásából eredő kárért, hibáért semminemű felelősség nem terheli.

2.3. Vásárlás regisztrációval a regisztrációs űrlap kitöltésével: felhasználónév, és e-mailcím megadásával, amiről e-mailben visszaigazolást kap.

Regisztráció után regisztrált felhasználóként be tud lépni és azonnal el tudja küldeni megrendelését.

Vásárlás regisztráció nélkül.
Lehetőség van  regisztrációra a vásárlás folyamata alatt, a termék kosárba helyezése után.

2.4. Megvásárolható termékek, szolgáltatások köre:

A webáruház gyermek játékokat forgalmaz.

3. Vásárlási szándék (Megrendelés) elkészítése, módosítása, visszaigazolása, törlése

3.1. A webáruház gyermekjátékokat forgalmaz. A termékeknél megjelenített képek csupán illusztrációk, a termékek a valóságban eltérőek lehetnek. A vásárolandó áruk lényeges tulajdonságait, jellemzőit, az áruk használatára vonatkozó utasításokat a konkrét árucikk információs oldaláról lehet megismerni.  Amennyiben a Webáruházban található bármely áru minőségével, alapvető tulajdonságával, használatával, használhatóságával kapcsolatban, a weboldalon közölteknél több információra van szüksége, kérjük, forduljon e-mailben a forgalmazóhoz melynek adatait, elérhetőségét az 1.5 pontban találja.

3.2. A vételár mindig a kiválasztott terméknél található,  bruttó ár feltüntetésével. A termékek vételára nem tartalmazza a kiszállítás költségét. Áfa tartalom 27%.

3.3. A Weboldalról megrendelhető termékek árai változtatásának jogát a Szolgáltató fenntartja azzal, hogy a módosítás a Weboldalon való megjelenéssel egyidejűleg lép hatályba.

3.4. Amennyiben a Szolgáltató minden gondossága ellenére, hibás ár kerül a Webáruház felületére, különös tekintettel a nyilvánvalóan téves, pl. a termék közismert, általánosan elfogadott vagy becsült árától jelentősen eltérő, esetleg rendszerhiba miatt megjelenő “0” Ft-os vagy “1” Ft-os árra , ill. emberi tévedésből elrögzített árral, akkor a Szolgáltató nem köteles a terméket hibás áron szállítani, hanem felajánlhatja a helyes áron történő szállítást, amelynek ismeretében az Ügyfél elállhat vásárlási szándékától.

3.5. Az Ügyfél www.gilgames.hu  oldalon a képernyőjén megjelenő megrendelőlap kitöltésével és elküldésével egyidejűleg tudja vásárlási szándékát jelezni a web áruházban szereplő termékekre. Magára nézve – felel az ő általa megadott adatokért.
A hibásan megadott mail cím, maga után vonja a rendelés nem teljesülését, mivel az Szolgáltató nem tud kommunikálni az Ügyféllel.
A Szolgáltató weboldalán keresztül rögzített szándékát az Ügyféltől csak akkor fogadja el, ha az Ügyfél a megrendeléshez szükséges valamennyi mezőt maradéktalanul kitölti. A Szolgáltatót az Ügyfél által tévesen és/vagy pontatlanul megadott rendelési adatokra visszavezethető szállítási késedelemért, illetve egyéb problémáért, hibáért semminemű felelősség nem terheli. A feltüntetett képek helyenként illusztrációk, az azoktól való esetleges eltérésért Szolgáltató nem vállal felelősséget.

3.6. Vételi szándék (megrendelés) feladására a Csányi Sándor E.V.. www.gilgames.hu  áruházban a regisztrációt vagy regisztráció nélküli bejelentkezés követően, majd a Kosár használatával van lehetőség.
A Csányi Sándor E.V. www.gilgames.hu áruházban regisztráció nélkül vagy a regisztrációt követően is bejelentkezhet, majd a kiválasztott terméknél/termékeknél a kosár használatával kezdődik lehetőség vásárlási szándékát. Az Ügyfél a kiválasztott termékeket az egyes termékekre kattintást követően megjelenő: Kosárba link használatával teheti Kosarába. A Kosár tartalmának módosítására a Kosár linkre kattintást követően van lehetőség, ahol megadható az egyes termékek kívánt mennyisége, illetve a Kosár tartalma módosítható, törölhető. Amennyiben az Ügyfél a Kosár tartalmát véglegesítette, a Pénztár linkre kattintást követően megjelenő összegző oldalon ellenőrizheti a megrendelés feladása előtt rendelése adatait, módosíthatja a számlázási és szállítási címet, kiválaszthatja a fizetés és a szállítás módját, valamint megjegyzést fűzhet megrendeléséhez. Az összegző oldalról a Vissza linkre kattintást követően az Ügyfél ismét igényeinek megfelelően módosíthatja Kosarának tartalmát, illetve egyéb adatait. A megrendelés feladására, az ajánlat elküldésére a Pénztár összegző oldalon található Rendelés elküldése linkre kattintást követően kerül sor.

3.7. A webshop használata során nem jön létre jogviszony az Ügyfél és a Csáni Sándor E.V. között. 

A www.gilgames.hu  online áruházban leadott vételi szándékot igazoló űrlapot elküldése után, az Ügyfél és a Szolgáltató egyidejűleg kapja meg a elektronikus levél formájában 1-1 példányban. Az adás-vételi vagy szállítási szerződés a Szolgáltató és az Ügyfél között, a termék átadásakor jön létre eredeti számla átadásával, ill. átvételével. A Szolgáltató az Ügyfél által elküldött és megkapott a vételi szándék kézhezvételének időpontja után munkanapokon 48 órán belül is törölheti azt, ha az azon szereplő termék nincs készletében vagy időközben az ár változott. Ilyenkor minden esetben írásba értesítik e-mail-en az Ügyfelet az estleges változások miatt, ilyenkor mindkét fél elállhat következmény-mentesen. A szállító fenntartja a tévedés és nyomdahiba jogát, azaz a web áruházban feltüntetett adatokért – beleértve az árat is – felelősséget nem vállal. A szállító kizár minden kártérítési vagy más felelősséget, amely a web áruházban feltüntetett adatok hibájából származik.

3.8. Vásárlás – rendelés –  fizetés menete

3.8.1Termékek kiválasztása és kosárba helyezése
Ha már regisztrált, úgy regisztrált vásárlóként felhasználónevével és jelszavával lépjen be és kezdje meg a vásárlást..   A termék kosárba helyezése után ( ezen a ponton is regisztrálhat) vagy folytatja a vásárlást vagy a “Rendelés” gombra kattint.

A kosár tartalmának frissítése, törlése és véglegesítése
A kosár tartalmának megjelenésekor a vásárlást tovább lehet folytatni a „Vásárlás folytatása” gombra kattintva. Amennyiben vásárlását tovább folytatja és újabb terméket helyez kosarába, akkor a kosár tartalma automatikusan frissülni fog.
Kosarának tartalmát bármikor törölheti. a termék előtti “Eltávolítás” négyzetre kattintva. (a kosár tartalma a webáruházból történő kijelentkezéskor automatikusan törlődik).
Amennyiben Kosarának tartalmát véglegesíteni szeretné, úgy a “Rendelés” gombra kattintva ezt megteheti.

3.8.2  Rendelés lépései

Az adatok megadása:  A  “Rendelés” gombra kattintás után amennyiben még nem vásárolt a webáruházban,  itt megadhatja szállítási és számlázási címét, vagy a már  korábban megadott adatait módosíthatja és megjegyzést is fűzhet a rendeléshez.
Fontos: ügyeljen az adatok pontosságára, hiszen a megadott adatok alapján kerül számlázásra, illetve szállításra a termék. Természetesen a felhasználó a megadott adatok javítását a Webáruházban található “Fiók karbantartása” menüpontban elvégezheti. Az adatokat csak először kell megadni, a későbbi vásárlások alkalmával ezt a lépést már nem kell elvégezni.

Szállítás:

MPL házhoz szállításával utánvételes fizetéssel, melynek költsége 1.290 Ft (bruttó).

MPL házhoz szállítás előre utalással, melynek költsége 990 Ft (bruttó)

Postánmaradó csomag előre utalással, melynek költsége 890 Ft (bruttó)

PostaPont előre utalással, melynek költsége 890 Ft (bruttó).

Felhívjuk figyelmét, hogy házhozszállítás esetén a pontos szállítási költségről, illetve a fizetés végösszegéről a rendelés feldolgozása után e-mailben értesítjük.

3.8.3. Fizetés: kiválaszthatja a megrendelés teljesítésének fizetési módját, de előtte még áttekintheti a rendelés adatait.

Banki utalás: A vételi szándékot kővetően max. 24 órán vagy két munkanapon belül meg kell kapnia az előreutalásos számlát a megadottak alapján.
Kivételt képez az, ha nincs raktáron a termék. Ilyenkor is max. 24 órán belül (csak munkanapra érvényes) jelzi az szolgáltató, az Ügyfél felé írásba, mikorra tudja esetleg teljesíteni és miként módosulhatnak a vásárlási feltételek.
Pénz beérkezése után csak a megrendelt termék vagy termékek, az eredeti számla, és ha tartozik hozzá garanciajegy kerül átadásra a Ügyfélnek.
A Szolgáltató a termék tulajdonjogát mindaddig teljes egészében fenntartja, amíg az Ügyfél a vételár teljes összegét (beleértve az ÁFA-t is), valamint a házhozszállítási díjat hiánytalanul meg nem fizette, tehát a tulajdonjog az Ügyfélre a vételár és a házhozszállítási díj hiánytalan megfizetése után érvényesül.

Webáruházunkban megrendelt termékek vételárát a szállítási költséggel együtt K&H  Bank -nál vezetett10401983-50526880-84821009 számú bankszámlaszámára kell utalni. Az utalás közlemény rovatában a megrendelés azonosítószámát  fel kell tüntetni. A megrendelt termékek az összeg beérkezését követően kerülnek postázásra 5-10 munkanapon belül. Kérjük, hogy átutalásos fizetés esetén az utalást csak a pontos szállítási költség ismeretében indítsa el  ez után, a pontos szállítási költség ismeretében indítsa el, a rendelés feldolgozása után e-mailben értesítjük.

A szerződési feltételek elfogadása: Amennyiben a megadott adatok helyesek, szükséges elfogadni a szerződési feltételeket, amely a megrendelés fizetési kötelezettségét vonja maga után. „Rendelés elfogadása” gombra kattintva adható le a rendelés.
Amennyiben szükséges, a rendelés a „Vissza” gombbal módosítható és a rendelést bármikor megszakíthatja, és kosarának tartalmát törölheti.Egy adott megrendelés elküldött adatai az elküldést követően már nem módosíthatók.

Visszaigazoló e-mail a rendelésről.  A Webáruház a megrendelésről automatikusan egy visszaigazoló e-mailt küld egy proforma számával a megadott email címére. Szolgáltató az Ügyfél vételi szándékának (megrendelésének) megérkezését követően köteles az Ügyfél részére munkanapokon 24 órán belül visszaigazolást küldeni a info@gilgames.hu e-mail címről, ami már tájékoztatást ad az ügyfélnek a teljesítésre vonatkozóan (ár, készlet kiszállítás, stb.). Ez tekinthető visszaigazolásnak.

Amennyiben ezen visszaigazolás a vételi szándéktól számított 48 órán belül Ügyfél részére nem érkezik meg, akkor a Szolgáltató ajánlati kötöttsége, illetve az Ügyfél bárminemű kötelezettsége minden további feltétel nélkül, automatikusan megszűnik.A Vevő raktáron nem lévő termékekről is kap tájékoztatást, ilyenkor jelzik írásban hogy a HUF/ EUR árfolyamváltozás miatt az ár módosulhat. A vevőnek a tájékoztatás után jogában van elállni a vásárlástól.
Akciós árak esetében az akció egy meghatározott ideig, de legfeljebb a készlet erejéig tart (amely készlet az akció záró időpontját megelőzően is kimerülhet).
A raktáron nem lévő termékek esetében a Szolgáltató végig fenn tartja a jogot a vásárlási szándék törlésére, ha időközben a gyártótól olyan információt kap, hogy a termék már nem kerül gyártásba. Ilyenkor azonnal írásban értesíti az Ügyfelet
.

3.9. Az Ügyfél ajánlati kötöttsége – amennyiben a visszaigazolás az ajánlat megérkezésétől számított 48 órán belül hozzá megérkezik – a visszaigazolás megérkezésétől számított 48 órával meghosszabbodik, mely időbe a munkaszüneti napok ideje nem számít be. Munkaszüneti napok jelen ÁSZF szerint a Munka Törvénykönyvéről szóló 1992. évi XXII. törvényben megadott munkaszüneti napok, valamint a szombati, és vasárnapi napok. Az ajánlat elfogadására és a szerződés létrejöttére az 1.4. pontban foglaltak irányadók.

3.10. A termék átvétele, fizetés, szállítási díjak

A Szolgáltató a házhozszállítást szállítmányozó cég igénybevételével teljesíti.

MPL házhoz szállítás : 1.290 Ft (bruttó).

A Szolgáltató a szállítási díj változtatásának jogát fenntartja azzal, hogy a módosítás a Weboldalon való megjelenéssel egyidejűleg lép hatályba. A módosítás a már visszaigazolt termékek vételárát nem befolyásolja.
Amennyiben kiszállítást választ akkor a vételi szándékon külön tételként feltüntetik, ha van plusz kiszállítási költség. Külföldi címre szóló megrendelés esetén a szállítási díjakról a Szolgáltatónak küldött e-mailben lehet érdeklődni.

4. Elállás joga, módja, következményei

4.1. A fogyasztónak minősülő személy a szerződéstől 14 munkanapon belül indokolás nélkül elállhat. Ennek módjáról a távollevők között kötött szerződésekről szóló, 17/1999. (II.5.) Korm. rendelet rendelkezik. Ügyfél az elállás jogát attól a naptól kezdve gyakorolhatja, amikor az árut átvette. Az elállás joga személyes átvétel esetén nem gyakorolható, mivel meggyőződött a termékről hogy ezt akarja–e , és feltehette személyesen az összes kérdését még az áru átvétele előtt .Az Ügyfél elállási nyilatkozatát a Szolgáltatói adatok között feltüntetett telefonszámon, postai vagy e-mail címen közölheti a Szolgáltatóval.

Az elállási jog gyakorlása esetén a termék visszajuttatásáról az Ügyfélnek saját költségén kell gondoskodnia. Az Ügyfél az elállással érintett terméket utánvétellel nem küldheti vissza a Szolgáltató részére, utánvételes átvételt a Szolgáltató nem teljesít. Elállás esetén a Csányi Sándor E.V. követelheti a fogyasztótól az áru nem rendeltetésszerű használatából eredő kárai megtérítését ill. ha az a termék jellegének, tulajdonságainak és működésének megállapításához szükséges használatot meghaladó használat miatt következett be.
Ezeken kívül az Ügyfelet az elállás kapcsán semmilyen más költség nem terheli.

Szolgáltató az Ügyfél által kifizetett összeget a hatályos jogszabályokban rögzítetteknek megfelelően, haladéktalanul, a visszaszolgáltatott árú átvétele után, de legkésőbb az elállást követő 14 napon belül hiánytalanul vagy az estleges levonásokkal csökkentett összeget visszautalja az Ügyfél részére utalással arra a folyószámlára, amit az Ügyfél megad.

Ha Ön elállási/felmondási jogával élni kíván, elállási/felmondási szándékát tartalmazó egyértelmű nyilatkozatát köteles eljuttatni elektronikus úton küldött levél útján az alábbi email címre: info@gilgames.hu Ebből a célból felhasználhatja a mellékelt elállási/felmondási nyilatkozat-mintát is.
Ön határidőben gyakorolja elállási/felmondási jogát, ha a fent megjelölt határidő lejárta előtt elküldi elállási/felmondási nyilatkozatát.

4.2. Az Ügyfél nem gyakorolhatja elállási jogát:

  • Az Ügyfél olyan termék értékesítése esetében, amely az Ügyfél személyéhez kötött, illetve amelyet az Ügyfél utasításai alapján vagy kifejezett kérésére/rendelésére állítottak elő, vagy amely természeténél fogva nem szolgáltatható vissza.
  • A jogszabályok által meghatározott további esetekben.

Amennyiben az Ügyfél eláll a szerződéstől, köteles visszaszolgáltatni minden, eredetileg a Termékhez mellékelt és a Szolgáltatótól átvett tételt eredeti csomagolásban. Ha az Ügyfél a visszaküldött termékhez nem mellékel minden, eredetileg a Vevő részére átadott tartozékokat, dokumentumokat az Szolgáltató fenntartja magának a jogot arra, hogy a hiányzó tételek árát érvényesítse az Ügyféllel szemben.

4.3. Az e pontban foglaltak kizárólag a gazdasági vagy szakmai tevékenység körén kívül eső célból szerződést kötő Ügyfeleink (fogyasztó) tekintetében érvényesülnek.

E jogosultság azonban a Kormány rendelet alapján csak fogyasztókat illeti meg. Azaz, azokat a természetes személyeket, akik a szakmájukon, önálló foglalkozásukon vagy üzleti tevékenységük körén kívül járnak el. Amennyiben egy betéti társaság, Kft képviseletében adjuk le a rendelést e többletjogosítvánnyal sajnos nem élhetünk.

A fogyasztó fogalmi definíciója 2008-ig másképp került értelmezésre. Mind a Polgári Törvénykönyv, mind a fogyasztóvédelmi törvény alapján ugyanis a fogyasztó fogalmába nemcsak a természetes személyek tartoztak bele, hanem a jogi személyek is, amennyiben gazdasági vagy szakmai tevékenységükön kívül árut vásároltak, rendeltek, kaptak, használtak, illetve ha részükre nyújtottak ugyanilyen körben szolgáltatást, vagy e körben lettek az áruval, szolgáltatással kapcsolatos kommunikáció címzettjei.

A megrendelt terméket juttassa vissza cégünk címére. A visszaküldéssel felmerülő postai költségek a vásárlót terhelik. A terméket ne utánvéttel küldje vissza! Az utánvéttel visszaküldött csomagot nem áll módunkban átvenni, annak visszajuttatásának költsége is vevőt terheli!

Jelen dokumentumban nem szabályozott kérdések szabályozása fellelhetőek:

45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól

5. Garancia, szavatosság

5.1. Termékeire vonatkozóan Szolgáltató a Weboldalon szereplő tájékoztatóban megjelölt időtartamú jótállást (garancia) vállal, a vonatkozó jótállási feltételekben meghatározott feltételekkel.

5.2. Ügyfél a Szolgáltató általi teljesítés időpontjától (az átadás-átvétel, illetve üzembe helyezés napja) a jótállási időtartam ideje alatt érvényesítheti a jótálláshoz fűződő jogait.

5.3. Ügyfél kizárólag a Szolgáltató által a termék átvételekor átadott jótállási jegy, vagy a kifizetés igazolására kiállított számla bemutatása, illetve átadása esetén jogosult jótálláshoz fűződő jogainak érvényesítésére. Ügyfélnek a vásárlás tényét minden kétséget kizáróan igazolnia kell. Az egyes termékekre vonatkozó jótálláshoz fűződő jogok köréről minden esetben a jótállási jegyben foglaltak irányadók.

5.4. A jótállás időtartama alatt Szolgáltató, ill. a Gyártó által a jótállási jegyben biztosítottaknak megfelelően Ügyfél választása szerint vállalja a hibás termék cseréjét vagy kijavítását, kivéve, ha a kijavítás vagy csere nem lehetséges, vagy Szolgáltatónak a másik szavatossági igény teljesítésével összehasonlítva aránytalan többletköltséget eredményezne. Amennyiben a kijavítás vagy a kicserélés nem lehetséges, vagy azt Szolgáltató nem vállalta, Ügyfél választása szerint megfelelő árleszállítást követelhet, vagy a szerződéstől elállhat, ha mindezt a jótállási jegyben vállaltak lehetővé teszik. Jelentéktelen hiba miatt elállásnak nincs helye.

5.5. Ha az Ügyfél a termék meghibásodása miatt a termék átadásától számított három munkanapon belül érvényesíti csereigényét Szolgáltató köteles a terméket kicserélni, feltéve, hogy a meghibásodás a rendeltetésszerű használatot akadályozza.
Amennyiben a terméket az Szolgáltató üzemképtelen állapotban adta át a Ügyfél részére (ilyenkor az adott márkaszerviz bevizsgálásának nyilatkozata szükséges), a Vevő a termék átvételétől számított három napon belül él jótállási igényével és kéri a termék kicserélését akkor a Szolgáltató a terméket kicseréli. A szervizek aktuális címérő a az eredeti garanciajegyen feltüntetett telefonszámon kap tájékoztatást az Ügyfél amit a vevő a vásárláskor megkapott. Termékek szerinti csoportosításban találhatók a márkaszervizek, akik megállapítják, hogy gyári hibás a termék, amit a kereskedő értékesített.

A webáruházunkban forgalmazott termékekre garancia vonatkozik (gyártási hibából, vásárláskor meglévő hibák). Garanciával kapcsolatos igények ügyintézésekben a  – 19/2014. (IV. 29.) NGM rendelet – mindenkori erre vonatkozó jogszabály szerint járunk el. A vevőnek jogában áll reklamálni, ha hibás termék. Ilyen esetben haladéktalanul jelezze kifogását webáruházunk felé e-mailben vagy telefonon, elérhetési adatainkat a KAPCSOLATFELVÉTEL menüpontban tekintheti meg. Garanciális jog érvényesítéséhez a vásárolt árut a vevőnek vissza kell juttatnia az eladóhoz. A reklamációt a bejelentést és a visszajuttatást követő 15 (tizenöt) munkanapon belül kivizsgáljuk. Garanciális igény érvényesítésére 2 (két) év áll a vevő rendelkezésére. Hat hónap eltelte után a fogyasztónak kell bizonyítania azt, hogy a hiba már a vásárlás pillanatában is benne volt a termékben. Garanciális igény esetén a vevő kérheti a termék javítását, ha a javítás nem lehetséges, a cseréjét. a nem rendeltetésszerű használatból eredő hibák esetén a garanciális igény nem érvényesíthető. A garanciális igény leértékelt áru esetén is érvényesíthető, ilyenkor is lehet minőségi kifogással élni, amennyiben a kereskedő nem jelölte meg a leértékelés okát.

A fenti jogok csak hibás teljesítésnél gyakorolhatóak, a fogyasztó által okozott hibánál nem!

A vásárolt termék elveszíti a szavatosságát:

nem rendeltetésszerű használat,

szakszerűtlen ápolás, tisztítás,

rongálás,

szavatossági idő alatt nem a gyártó/ kereskedő által történő javítás

A kapcsolatos jogszabályok elérhetősége:

19/2014. (IV. 29.) NGM rendelet főbb szabályai:

A vállalkozás a szerződésben a rendelet rendelkezéseitől a fogyasztó hátrányára nem térhet el.  A vállalkozásnak törekednie kell arra, hogy a kijavítást vagy kicserélést legfeljebb 15 ( tizenöt) napon belül elvégezze. A vásárló  kötelessége a szerződés megkötésének bizonyítása (számlával, vagy akár csak nyugtával).

A vállalkozás a vásárló  bejelentett szavatossági vagy jótállási igényéről köteles jegyzőkönyvet felvenni. Jegyzőkönyv minta

A jegyzőkönyv másolatát haladéktalanul, igazolható módon a fogyasztó rendelkezésére kell bocsátani.

Ha a vállalkozás a fogyasztó szavatossági vagy jótállási igényének teljesíthetőségéről annak bejelentésekor nem tud nyilatkozni, álláspontjáról – az igény elutasítása esetén az elutasítás indokáról és a békéltető testülethez fordulás lehetőségéről is – öt munkanapon belül, igazolható módon köteles értesíteni a fogyasztót.

A vállalkozás a jegyzőkönyvet az annak felvételétől számított három évig köteles megőrizni, és azt az ellenőrző hatóság kérésére bemutatni.

6. Felelősség

A Weboldalon található információk jóhiszeműen kerültek felhelyezésre, azonban azok kizárólag tájékoztató célt szolgálnak, az információk pontosságáért, teljességéért Szolgáltató nem vállal felelősséget.

Az Ügyfél a Weboldalt kizárólag a saját kockázatára használhatja, és elfogadja, hogy Szolgáltató nem vállal felelősséget a használat során felmerülő vagyoni és nem vagyoni károkért a szándékosan, súlyos gondatlansággal, vagy bűncselekménnyel okozott, továbbá az életet, testi épséget, egészséget megkárosító szerződésszegésért való felelősségen túlmenően.

Szolgáltató kizár minden felelősséget a Weboldal használói által tanúsított magatartásért. Az Ügyfél teljes mértékben és kizárólagosan felelős saját magatartásáért, Szolgáltató ilyen esetben teljes mértékben együttműködik az eljáró hatóságokkal a jogsértések felderítése végett.

Az Ügyfelek által a Weboldal használata során esetlegesen elérhetővé tett tartalmat a Szolgáltató jogosult, de nem köteles ellenőrizni, és a közzétett tartalmak tekintetében a Szolgáltató jogosult, de nem köteles jogellenes tevékenység folytatására utaló jeleket keresni.

Az Internet globális jellege miatt az Ügyfél elfogadja, hogy a Weboldal használata során a vonatkozó nemzeti jogszabályok rendelkezéseit is figyelembe véve jár el. Amennyiben a Weboldal használatával összefüggő bármely tevékenység az Ügyfél államának joga szerint nem megengedett, a használatért kizárólag az Ügyfelet terheli a felelősség.

Amennyiben az Ügyfél a Weboldalon kifogásolható tartalmat észlel, köteles azt haladéktalanul jelezni Szolgáltatónak. Amennyiben Szolgáltató jóhiszemű eljárása során a jelzést megalapozottnak találja, jogosult az információ haladéktalan törlésére vagy annak módosítására.

7. Szerzői jogok

7.1. A Weboldal szerzői jogvédelem alatt áll. Szolgáltató a szerzői jogi jogosultja vagy a feljogosított felhasználója a Weboldalon, valamint a Weboldalon keresztül elérhető szolgáltatások nyújtása során megjelenített valamennyi tartalomnak: bármely szerzői műnek, illetve más szellemi alkotásnak (ideértve többek közt valamennyi grafikát és egyéb anyagokat, a Weboldal felületének elrendezését, szerkesztését, a használt szoftveres és egyéb megoldásokat, ötletet, megvalósítást).

8. Jogérvényesítési lehetőségek

8.1. Vásárlói jogérvényesítés:

Cégnév/Név: Csányi Sándor Egyéni Vállalkozó

Székhely: 2319. Szigetújfalu, Temető u. 3.
Postacím:2319. Szigetújfalu, Temető u. 3.

Adószám: 60864220-1-51

Email cím: info@gilgames.hu

Telefon: +3630-581-9144

Kapcsolattartó: Cseh Katalin

Szerződés nyelve: magyar

Kötelező válaszadási idő faxon/e-mailen beérkezett megkeresésekre: 3 munkanap

8.2. Egyéb jogérvényesítési lehetőségek
Amennyiben a Szolgáltató és az Ügyfél között esetlegesen fennálló fogyasztói jogvita Szolgáltatóval való tárgyalások során nem rendeződik, az alábbi jogérvényesítési lehetőségek állnak nyitva az Ügyfél számára:

Bejegyzés / Panasz elküldése a Vállalkozónak:  Az ide írott bejegyzésekre a Szolgáltató 30 napon belül írásban válaszol.

Panasztétel a fogyasztóvédelmi hatóságoknál. Amennyiben Ügyfél fogyasztói jogainak megsértését észleli, jogosult panasszal fordulni a lakóhelye szerint illetékes fogyasztóvédelmi hatósághoz. A panasz elbírálását követően a hatóság dönt a fogyasztóvédelmi eljárás lefolytatásáról.

Békéltető testület. A termékek minőségével, biztonságosságával és a termékfelelősségi szabályok alkalmazásával, valamint a szerződés megkötésével és teljesítésével kapcsolatos fogyasztói jogvita bíróságon kívüli, békés rendezése céljából az Ügyfél eljárást kezdeményezhet a lakóhelye szerint illetékes szakmai kamara mellett működő békéltető testületnél.

Bírósági eljárás. Ügyfél jogosult a fogyasztói jogvitából származó követelésének bíróság előtti érvényesítésére polgári eljárás keretében a Polgári Törvénykönyvről szóló 1959. évi IV. törvény, valamint a Polgári Perrendtartásról szóló 1952. évi III. törvény rendelkezései szerint.

Európai Bizottság által fejlesztett és üzemeltetett online vitarendezési platformot a linkre kattintva érheti el:

https://webgate.ec.europa.eu/odr/main/index.cfm?event=main.home.show&lng=HU

Az online vitarendezési platform használata regisztrációt igényel az Európai Bizottság rendszerében, majd bejelentkezés után a fogyasztó benyújthatja panaszát a honlapon keresztül, ha nem sikerült közvetlenül rendeznie a jogvitáját a vállalkozással.

A panasz benyújtását követően az online vitarendezési platform azonnal továbbítja azt az ellenérdekű félnek. Ezt követően az érintetteknek meg kell egyezniük egy alternatív vitarendezési fórumról, amely végső soron el fog járni a közöttük fennálló ügyben. Azokról a fórumokról, amelyek eljárhatnak az esetükben, a platform tájékoztatja a feleket. Amint megszületik a megállapodás a vitarendezési fórumról, az online platform oda továbbítja a panaszt.

Ha a feleknek nem sikerül 30 napon belül megegyezniük, vagy ha a platform sem tud a benyújtott adatok alapján olyan alternatív vitarendezési fórumot azonosítani, amelynek hatásköre van eljárni, a panasz további feldolgozására nem kerül sor.

9. Egyebek

9.1. A Szolgáltató szaküzleteiben és internetes áruházában csak háztartásban használatos mennyiségekre vonatkozó rendeléseket szolgál ki.

9.2. A Szolgáltató bármikor jogosult jelen ÁSZF feltételeit egyoldalúan módosítani. A Szolgáltató a módosításokról, azok életbe lépését megelőzően, a felhasználókat e-mailben tájékoztatja. A módosítások életbe lépésekor a regisztrált felhasználóknak az oldalra történő bejelentkezéskor azokat kifejezetten el kell fogadniuk az oldal használatához.

10. Tárhelyszolgáltató és fejlesztő:

 

 

0